NPM : 0921081830
: PBI 2009 R-E
1. We comprehend the meaning of phrase or
sentence because we know the meaning of single word and the structure for
combining their meaning.
For example: The phrase “Black Cat” , we can understand
that expression because we know the meaning of word “Black” and meaning “Cat”.
Other phrases are:
a. The
black cat
b. A
black cat
That phrases have
different meaning because the phrases have different article as structure form.
2.2. The farmer’s living room
Theme
|
was
decorated
Action
|
with
|
natural
paint
Instrument
|
3. a. Borobudur is in Jogjakarta.
Truth
condition :
|
-Grammatically à
Correct
|
-Semantically à
Correct
|
|
Truth
Value :
|
-
Actual fact/history/Real world à
Correct
|
b. The second president of Indonesia is
Amir Syafrudin.
Truth
condition :
|
-Grammatically à
Correct
|
-Semantically à
Correct
|
|
Truth
Value :
|
-Actual
fact/history/Real world à
Incorrect
|
4.
Cooperative Principle à The speaker should
give sufficient information as required by the partner.
Maxim Relevant à The speaker should
give relevant information as required by the partner.
5. The significance function of anaphora are:
ü To
make various expression
ü To
avoid repeat
ü Can
express idea in effectively.
Example : I got dinner invitation
from my uncle last night.
My sister got dinner invitation from my
uncle last night.
Anaphora : I got dinner invitation
from my uncle last night and my sister got
too.
6. Illocutionary
force is the acutely aware about the purpose of utterance depend on
circumstance/context. The purpose can be a warning, a promise, a threat, etc.
Example : Get me a hammer!
The
sentence not a instruction someone for doing something but it means the order
someone to get the hammer.
7.
1) It
is raining. it means I state that it is raining.
2) Is it raining? It means I ask if it
is raining.
3) Can you turn off the TV? It means I
order to turn off the TV.
8. i The
banker
Argument
|
arrived
Predicate
|
|
ii
Abdi
Argument
|
Met
predicate
|
the banker
argument
|
|
KARTU SOAL ULANGAN TENGAH SEMESTER
Tahun
Pelajaran 2011/2012
Mata Pelajaran
|
: Bahasa Inggris
|
Bentuk Tes
|
: Tes Tulis
|
Kelas/Semester
|
: VII/1
|
Bentuk Soal
|
: Uraian Singkat
|
Kurikulum
|
: KTSP
|
Kompetensi
dasar
MEMBACA
5.2 Merespon makna yang terdapat dalam
teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan
berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat
|
No
Soal
|
Buku
Sumber
|
|
4
|
Buku Materi yang relevan
|
||
Rumusan
Butir Soal
Read the massage carefully and answer
the question!
To
Rina
Are you free tonight?
Please,
accompany me to go to book store at 7 pm!
I’ll
wait for your reply.
From
Shinta
What does the massage tell about?
|
|||
Materi:
Short
Massage
|
|||
Indikator
Soal
Disajikan teks fungsional pendek
berbentuk short massage, siswa dapat mengidentifikasi
main idea dari teks tersebut
|
|
KARTU SOAL ULANGAN TENGAH SEMESTER
Tahun
Pelajaran 2011/2012
Mata Pelajaran
|
: Bahasa Inggris
|
Bentuk Tes
|
: Tes Tulis
|
Kelas/Semester
|
: VII/1
|
Bentuk Soal
|
: Uraian Singkat
|
Kurikulum
|
: KTSP
|
Kompetensi
dasar
MEMBACA
5.2 Merespon makna yang terdapat dalam
teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan
berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat
|
No
Soal
|
Buku
Sumber
|
|
5
|
Buku Materi yang relevan
|
||
Rumusan
Butir Soal
Read the massage carefully and answer
the question!
To
Rina
Are you free tonight?
Please,
accompany me to go to book store at 7 pm!
I’ll
wait for your reply.
From
Shinta
Who is the sender?
|
|||
Materi:
Short
Massage
|
|||
Indikator
Soal
Disajikan teks fungsional pendek
berbentuk short massage, siswa dapat mengidentifikasi
pengirim/penulis dari short massage
tersebut.
|
|
KARTU SOAL ULANGAN TENGAH SEMESTER
Tahun
Pelajaran 2011/2012
Mata Pelajaran
|
: Bahasa Inggris
|
Bentuk Tes
|
: Tes Tulis
|
Kelas/Semester
|
: VII/1
|
Bentuk Soal
|
: Uraian Singkat
|
Kurikulum
|
: KTSP
|
Kompetensi
dasar
MEMBACA
5.2 Merespon makna yang terdapat dalam
teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan
berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat
|
No
Soal
|
Buku
Sumber
|
|
6
|
Buku Materi yang relevan
|
||
Rumusan
Butir Soal
Read the massage carefully and answer
the question!
To
Rina
Are you free tonight?
Please,
accompany me to go to book store at 7 pm!
I’ll
wait for your reply.
From
Shinta
Who is the receiver?
|
|||
Materi:
Short
Massage
|
|||
Indikator
Soal
Disajikan teks fungsional pendek
berbentuk short massage, siswa dapat mengidentifikasi
penerima short massage tersebut.
|
|
KARTU SOAL ULANGAN TENGAH SEMESTER
Tahun
Pelajaran 2011/2012
Mata Pelajaran
|
: Bahasa Inggris
|
Bentuk Tes
|
: Tes Tulis
|
Kelas/Semester
|
: VII/1
|
Bentuk Soal
|
: Uraian Singkat
|
Kurikulum
|
: KTSP
|
Kompetensi
dasar
MEMBACA
5.2 Merespon makna yang terdapat dalam
teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan
berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat
|
No
Soal
|
Buku
Sumber
|
|
7
|
Buku Materi yang relevan
|
||
Rumusan
Butir Soal
Read the massage carefully and answer
the question!
To
Rina
Are you free tonight?
Please,
accompany me to go to book store at 7 pm!
I’ll
wait for your reply.
From
Shinta
What is the purpose of the text?
|
|||
Materi:
Short Massage
|
|||
Indikator
Soal
Disajikan teks fungsional pendek
berbentuk short massage, siswa dapat
mengidentifikasi tujuan komunikasi dari short
massage yang telah dibaca.
|
|
KARTU SOAL ULANGAN TENGAH SEMESTER
Tahun
Pelajaran 2011/2012
Mata Pelajaran
|
: Bahasa Inggris
|
Bentuk Tes
|
: Tes Tulis
|
Kelas/Semester
|
: VII/1
|
Bentuk Soal
|
: Pilihan Ganda
|
Kurikulum
|
: KTSP
|
Kompetensi
dasar
MEMBACA
5.2 Merespon makna yang terdapat dalam
teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan
berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat
|
No
Soal
|
Buku
Sumber
|
|
1
|
Internet
|
||
Rumusan
Butir Soal
Read the following invitation card and
answer the question!
Dear
Winda
I’m having a birthday party at Rose’s Café On
Saturday, Sept 6 at 7 pm
You
are cordially invited
Indra
RSVP
Where will the party be held?
a.
Winda’s House
b.
Indra’s House
c.
Another place.
d.
Rose’s Café
The best answer is “D”
|
|||
Materi:
Invitation
|
|||
Indikator
Soal
Disajikan teks fungsional pendek
berbentuk invitation card , siswa
dapat mengidentifikasi informasi tempat dari invitation yang telah dibaca.
|
|
KARTU SOAL ULANGAN TENGAH SEMESTER
Tahun
Pelajaran 2011/2012
Mata Pelajaran
|
: Bahasa Inggris
|
Bentuk Tes
|
: Tes Tulis
|
Kelas/Semester
|
: VII/1
|
Bentuk Soal
|
: Pilihan Ganda
|
Kurikulum
|
: KTSP
|
Kompetensi
dasar
MEMBACA
5.2 Merespon makna yang terdapat dalam
teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan
berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat
|
No
Soal
|
Buku
Sumber
|
|
2
|
Internet
|
||
Rumusan
Butir Soal
Read the following invitation card and
answer the question!
Dear
Winda
I’m having a birthday party at Rose’s Café On
Saturday, Sept 6 at 7 pm
You
are cordially invited
Indra
RSVP
When will the party be held?
a.
At 7 pm
b.
At 7 am
c.
At morning
d.
At night
The best answer is ” A”
|
|||
Materi:
Invitation
|
|||
Indikator
Soal
Disajikan teks fungsional pendek berbentuk
invitation card, siswa dapat
mengidentifikasi informasi waktu dari invitation
yang telah dibaca.
|
|
KARTU SOAL ULANGAN TENGAH SEMESTER
Tahun
Pelajaran 2011/2012
Mata Pelajaran
|
: Bahasa Inggris
|
Bentuk Tes
|
: Tes Tulis
|
Kelas/Semester
|
: VII/1
|
Bentuk Soal
|
: Pilihan Ganda
|
Kurikulum
|
: KTSP
|
Kompetensi
dasar
MEMBACA
5.2 Merespon makna yang terdapat dalam
teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan
berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat
|
No
Soal
|
Buku
Sumber
|
|
3
|
Internet
|
||
Rumusan
Butir Soal
Read the following invitation card and
answer the question!
Dear
Winda
I’m having a birthday party at Rose’s Café On
Saturday, Sept 6 at 7 pm
You
are cordially invited.
Indra
RSVP
The abbreviation “RSVP” refers to?
a.
Indra
b.
Winda
c.
Indra and Winda
d.
No one
The best answer is ” ”
|
|||
Materi:
Invitation
|
|||
Indikator
Soal
Disajikan teks fungsional pendek berbentuk
invitation card, siswa dapat menemukan
padanan kata dari teks yang telah
dibaca.
|